- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Do konkursu na generálního ředitele České televize se přihlásilo více než tři desítky kandidátů. Dříve než budu komentovat předpokládaný průběh volby a jeho ovlivňování pojďme se podívat jaká by tzv. veřejnoprávní televize měla být. Zeptáte-li se deseti expertů dostanete pravděpodobně patnáct různých názorů. U mne by zvítězil model BBC, ale cesta k němu je opravdu dlouhá. Česká televize by měla přinášet aktuální zpravodajství, čili být u toho. To ovšem dnes všichni, nejaktuálněji a nejsnadněji najdeme na internetu. Musí tedy přidávat hodnotu nejen nosit zprávy s jepičí životností. Současné pokusy o komentáře jsou tristní ať už snahou moderátorů ovládat politiku a veřejné mínění nebo výběrem osob, které zpovídají. Nejotřesnější jsou samozřejmě politické debaty, kde se lidem, kteří nemají co říci práší při mlácení prázdné slámy od úst. Vzhledem k současnému stavu české společnosti s úpadkem tradičních hodnot a posunutím hodnotového žebříčku bys nás mohla televize trochu vychovávat a vzdělávat. Nejen morálně, eticky ale i esteticky. Zařadit místo béčkových omletých filmů kvalitní původní tvorbu. Věnovat se dětem a seniorům. A nezapomeňme, televize by měla bavit!
Zvládnout financování veřejnoprávní televize je podmínka nutná ale nikoli postačující. Omezení reklamy příliš televizi nepoškodí a lze je lehce vyrovnat větší efektivitou a tendry nešitými na míru kamarádům. Role manažera televize je těžší, ale neřídí globální kolos, s troškou rozmyslu bez reorganizací na běžícím páse ji lze ustát.
Největším problémem je vnitřní kultura České televize. Pobíhá v ní řada frustrovaných talentovaných lidí potácejících se v nesmyslných organizačních schématech, kde je nemožné nejen prosadit ale vůbec diskutovat o nových nápadech. Najít tyto lidi a motivovat je tak, aby za pořady České televize cítili diváci srdce a vnímali nadšení je základním předpokladem jakéhokoli zlepšení. Až budou zaměstnanci i externí pracovníci s hrdostí nosit tričko České televize nemusí ČT mít obavy o sledovanost.
Nejhorší, co by se mohlo stát je vnést do ČT strategii komerční televize. Kup pár reality show, trhák a s ním hromadu béčkových filmů a odpadků pro děti, hoď do hrnce a přidej kapku cukru a místo kečupu obarvi krví. Na majitelích Novy je vidět, že tohle nevychází ani finančně.
Nedělám si iluze o tom, že politici nebudou volbu ovlivňovat a ve stranických sekretariátech probíhá handrkování, jak jinak než nechutné. Kšeftování není lobování. Složení Rady není tentokrát úplně beznadějné a věřím, že se najde pár lidí, kterým půjde o věc, ne vděk za zvolení.
Měl bych jeden tip. Všechny dosavadní ředitele ČT spojovalo jedno – byli to muži a spolehlivě udržovali dráhu dolů. Lobyisté podle toho, za koho lobují, volají buď po externistovi nebo současnému zaměstnanci televize. Je tohle opravdu nejdůležitější? Proč nesvěřit tuhle funkci ženě se zkušenostmi z medií rozumějící své práci? Možná, že by to s ní měli politici těžší, ale my diváci bychom vydělali.
Další články autora |
Arcon Personalservice GmbH
nabízený plat:
75 260 - 90 320 Kč