Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VZ

vaclav13

13. 6. 2011 22:57
Děláte si legraci?

Vážený pane, od konce devadesátých let působím na část úvazku jako pedagog na ČVUT. Celkem dobře proto znám celou tu kalvárii kolem vzniku bakalářského studia. A víte čí je v tom nemalá zásluha? Lidí jako jste Vy a Vám podobných, všelijakých manažerů, poradců, byznysmenů a dalších figur, kteří se během devadesátých let vysemenili do výrobní sféry.

Plnohodnotný inženýr se totiž zdál až příliš moc kvalifikován. A také v mnoha ohledech více nebezpečný pro demaskování toho, že oni z těch všech kurzů nezřídkakdy znají kulové a umějí tak maximálně vytvářet prezentace v PowerPoint a žvanit na prezentacích. Plně vysokoškolsky kvalifikovaný, sebevědomý a samostateného logického myšlení schopný zaměstnanec se proto moc nehodil, neboť často dokázal odhalit, že pan manažer vymýšlí peachoviny.

Mohu Vás ujistit, že zejména na technikách z toho byl málokdo nadšený. Ale přitáhli jste to sem ze západu jako úžasnou věc, přes nemalý odpor odborné veřejnosti prosadili, takže teď nebrečte.

0 0
možnosti
A

anncz

14. 6. 2011 5:24
Re: Děláte si legraci?

No to nas uci pekne stare struktury. Vy jste nekdy ridil vetsi podnik, pripadne jste byl zodpovedny za ziskovost projektu, ze to tak znate? Nebo jen ucite uz 30 let?

.

Kolik ze ma CVUT Nobelovek? Myslel jsem si to... takze poradne vyzkumniky neprodukujete, tak co vam zbyva? Opicaky do ceskych vyrobnich podniku... Ktere nejsou zadny hi-tech, spis prumerni konstrukteri a opisovaci co jsou nevyznamni na svetove i evropske scene.

.

Ja bych rekl, ze bakalari jsou jedine co je z CVUT pouzitelne soudruhu, protoze jsou pouzitelkni do prumyslu, ktery v Cr prevazuje.

0 0
možnosti
M

Mijamoto13

13. 6. 2011 22:10
Autorovi

Ahoj všem a hlavně autorovi! Váženy pane, jste tím, čím jste! Nic českého, nic našého! Dobře, určitě nejste hloupý, to by jste nebyl tam, kde jste!Ale ....!!!Lidé tady mohou studovat, co chtějí a být úplně nejvzdělanější, ale dokud vše bude fungovat tak, jako dosud, je to celkem jedno!VŠ - titul = vyšší plat a že to je jen dočasné, to je jedno! Podívejte se, kolik naších podniků bylo po revoluci zlikvidováno, prodáno, vytunelováno! Pracovaly tam stovky, tisíce lidí a tvrdilo se, že jsou neprosperující! Tak proč tolik těch výrobku dnes vyráběji v zahraničí, proč my je draze kupujeme, proč si nevyrábime sami a neprodáváme my? Protože díky tomu tady vznikla tzv. kapitalistická šlechta, která se na tehle ekonomické devastaci pořádně napakovala! Musek jsem makat za minulého režimu a teď musím makat ještě víc, protože na vyskakování ta výplata není!Ale mám prý demokracii?!!!

0 0
možnosti
MR

Morčosaurus Rex

13. 6. 2011 14:45
Achjoo :-)

Tak jo, až přiběhne paní s pejskem, co má rozdrcenou pánev, protože se srazil s autem, řeknu jim: Momentík, kouknu na net!! My jsme se na škole moc neučili!! :-)

Holčička na louce: "maminko, jak se jmenuje tahle kytka?" "nevím, koukni na wiki".

Tak to bude asi s lidma ještě smutnější, než je to teď. Já bych naopak řekla: víc drtit, víc učit, jen to nedělat s knížkou v ruce, ale třeba s natrhanýma kytkama v ruce, spolu s praktickou informací, k čemu se hodí, kde roste. Nikoli sedět v lavici a šprtat zastaralý systém. Pokud zapojí hlavu učitel, zapojí ji i student. Pak se třeba nestane, aby byla v televizi upoutávka na pořad, kde nějaké VIPce letí nad hlavou "pták netopýr"!!!

0 0
možnosti
A

anncz

14. 6. 2011 5:54
Re: Achjoo :-)

Proto je CR tak uspesna ve vyzkumu, Nobelovkach a firmy se rvou o ceske absolventy. hlavne ze znaji kytky zpameti.

0 0
možnosti
JN

Jostik

13. 6. 2011 13:29
Nesouhlasím s tím,

že v době internetu je zbytečné se učit nazpamět skripta. Studuji matematiku, což je obor kde je důležité myšlení, ale zároveň člověk potřebuje znát spoustu věcí zpaměti, ať definice, různé postupy, triky, vzorce, apod.

A obdobně to je i u dalších oborů, medicína, stavařina, strojařina, a třeba i u studia cizích jazyků. Projev člověka, který má "samostatné myšlení" ale slabé znalosti je v podstatě jen hloupé plkání.

0 0
možnosti
MM

Magumi

13. 6. 2011 10:14
Re:

Takovéhle generalizace...ach jo.

1. Není škola jako škola. Magisterský titul z Harvardu má taky jiný zvuk než stejný titul z Charlie Chaplin University v Arkansas.

2. Jak chcete učit lidi samostatně myslet bez znalostí? To, že si můžete najít informace na internetu, přece neznamená, že se uplatníte bez všeobecného vzdělání, cizích jazyků a systematických znalostí ve svém oboru.

3. Co je špatného na stupni bakalář? Já mám dva magisterské tituly, teď začínám dálkově bakalářské studium v Anglii a jsem za něj rád - je to přesně ta úroveň, kterou potřebuju, abych se zlepšil v tom, co dělám. Když budu mít chuť a čas, můžu si vždycky dodělat třetího magistra, ale teď to nepotřebuju, protože jako základní přehled o oboru mi ten bakalář stačí.

0 0
možnosti
HB

Hana Borovská

13. 6. 2011 12:15
Ona je taky otázka, jestli škola je to pravé místo,

kde se člověk naučí samostatně myslet a jestli jsou k rozvoji této schopnosti nutní učitelé. Škola měla často právě funkci opačnou, manipulativní, ideologickou - viz např. jak se u nás v době totality vyučoval dějepis, literatura apod. Nikdy nemáme jistotu, že v učebnicích a "oficiálních" zdrojích jsou pravdivé, kvalitní a nejnovější informace, že tam není nic zamlčeno. K samostatnému myšlení a vyhodnocování věrohodnosti informačních zdrojů určitě člověk potřebuje zkušenost s co nejvíce a s co nejkvalitnějími zdroji a také komunikaci s dalšími, co vyhledávají zkušenost s obdobnými zdroji (zvláště komunikaci s lidmi co nejvzdělanějšími, nejtvořivějšími a vůbec po pvšech stánkách nejkvalitnějšími). Je už možná tak trochu jedno, budou-li těmi zdroji učebnice (encyklopedie, mainstreamová média) a těmi lidmi učitelé. Vzhledem ke stavu, v jakém školství je, je dost často lepší, když ty zdroje i lidé jsou i jiného původu....

0 0
možnosti
HB

Hana Borovská

13. 6. 2011 10:11
Tenhle stav vzdělávání je pochopitelný.

Dokud bude VŠ diplom (hlavně z humanitních škol) sloužit jako glejt - omluvenka, která zajistí, že absolvent nemusí  fyzicky pracovat, dokud jej budou zaměstnavatelé (hlavně státní instituce) vyžadovat, dokud budou chtít nesamostatného, snadno ovladatelného člověka, kterého mohou nevalně platit - budou se na VŠ cpát lidi takového typu, na jaké autor blogu a mnozí jiní nadávají. Lidi, co se učit, rozvíjet a poznávat tím směrem, co jim škola nabízí, nechtějí, kteří jsou tam cpáni i za vydatné podpory svých rodičů. Škola sama se tomuto stavu pragmaticky přizpůsobila, takže je taky povětšinou pochopitelně nevalná. Změní se to, až naroste dostatečná poptávka po paralelním, jiném typu vzdělávání a až se toto vzdělávání ukáže jako životaschopné.

Zajímavé myšlenky k tomu to tématu jsou třeba zde:

http://blog.peoplecomm.cz/clanek/skoly-ktere-nepotrebuji-ucitele

0 0
možnosti
EN

EMS

13. 6. 2011 9:51
Titul bakalář

Co to je titul bakalář a k čemu slouží? No, je to umělé zvyšování počtu vysokoškolsky vzdělaných lidí v republice. Dřív, když někdo skočil VŠ po třech letech, prostě VŠ neměl a měl pouze maturitu. Raději tedy uděláme jakýsi mezistupeň pro ty, co by mohli mít s náročností dalšího studia problémy, aby ty roky, co se ve škole pohybovali nepřišly vniveč. O tom, že úroveň znalostí studentů všeobecně klesla, o tom se snad není třeba dohadovat. Bakalář není nic..................

0 0
možnosti

Angerfist4

13. 6. 2011 21:58
Re: Titul bakalář

taky se mi nelíbí psát jednu práci navíc a dělat státnice nevíc protože tam je ten mezistupeň bakalář..... ale co politici vymysleli to vymysleli

0 0
možnosti
.B

..motýl bombardér

13. 6. 2011 1:10
stupňujme

bloger, blb, ekonom, politik, uklízečka, prezident václaf klaf [>-]

0 0
možnosti
.B

..motýl bombardér

13. 6. 2011 0:58
Goebbels

2011. :-)

0 0
možnosti
H

hanick

13. 6. 2011 0:10
Je to soubor pokynů, co by se jako mělo....

ale chybí mi tam spousta podstatného:

- Nový zákon o rodině, - nový zákon školský,

- oprášit dávno ověřené a před rokem 1989 fungující pravidla (dokonce v souladu s JAKomenským),

 - vrátit učiteli veřejnou úctu a postavení,

- vrátit disciplinu do škol a uvolnit sešněrování žáka školometstvím.

0 0
možnosti
AP

vezouš

13. 6. 2011 10:59
Re: Je to soubor pokynů, co by se jako mělo....

Promiňte, ale už 50 let chodí na pedagogickou fakultu ti nejslabší studenti (vyhodili tě z FELu? žádnej problém, pajdák dáš levou zadní), to pak těžko chtít pro učitele nějakou úctu a postavení.

Kdyby se řádně zvýšila obtížnost školy -) snížil počet úspěšných studentů, tak pak bychom se o tom mohli bavit. Dokonce by nebyl přebytek učitelů vzhledem k počtu dětí ve školách a mohlo by se jim i přidat na platu...

Ale dokud je učitelů dvakrát víc, než kolik je potřeba, a navíc neschopných...

0 0
možnosti
  • Počet článků 111
  • Celková karma 30,58
  • Průměrná čtenost 4962x
Hezký den, čím jsem byl, vším jsem byl rád, chudým dítětem, štastným otcem a dědou, šéfem Microsoftu, autorem 12 knih, investorem v televizním Dni D, poslancem, ministrem financí. 

 

 

 

Seznam rubrik