Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
V

Vlastíček

11. 6. 2011 15:38
Pro pobavení přidám téma diplomky z VŠE

"Proč nejsou plyšové kozy?"

http://isis.vse.cz/pracoviste/prehled_temat.pl?detail=8011;pracoviste=50

.

To, že úroveň všeobecně upadá, je fakt. Jediná možnost je vycestovat do zahraničí (směr západ), ale k čemu to je, když člověk má stejný titul (a plat) jako ti, co jej udělali s prstem v nose v ČR? Dobrý pocit ještě nikoho neuživil...

0 0
možnosti
JD

Judge Dredd

12. 6. 2011 0:12
Re: Pro pobavení přidám téma diplomky z VŠE

A co by jsi chtěl od takovéhoto individua???

https://isis.vse.cz/lide/clovek.pl?id=18241

0 0
možnosti
JM

pepino108

11. 6. 2011 11:50
Karmu nedám

Přemýšlel jsem nad vaším článkem, už bych snad i karmu dal, ale nakonec jsem usoudil, že nedám. To je totiž i vás produkt, to školství. Působil jste ve vedení korporací, které si vybírají a v nedávné minulosti s větším důrazem vybírali podřízené či spolupracovníky právě podle kritérií vzdělanosti, nikoliv podle schopností cosi dokázat. Ještě markantnější je to ve státní správě, podle vámi vystupňovaného je jich na vedoucích funkcích mnoho "vzdělanců", ale je to hlavní kritérium. Nedávno mě úplně odzbrojil inzerát, ve kterém sháněli uklízečku - maturita, 1 cizí jazyk slovem i písmem a 5 let praxe. Jedna žena, která byla 5 let na mateřské mi řekla, že měla smůlu, nemá maturitu a praxi. To, že má praxi z domova více než 10 let je podružné a hlavně na to není patřičný doklad, že? Co kdybyste se podíval do zpětného zrcátka a udělal si analýzu činnosti oddělení lidských zdrojů či personální odd.? Už se těším na inzeráty: Hledá se zedník, podmínky přijetí: Bc., 2 jazyky, 10 praxe v oboru.

0 0
možnosti
PO

parlost18

11. 6. 2011 12:03
Re: Karmu nedám

Přesně tak. S tímto naprosto souhlasím. Také vidím hodně problém ve firmách. Fňukají jak jsou absolventi nepřipravení pro praxi, ale s univerzitami nespolupracují. Inzeráty téměř bezezbytku požadují nějaký titul, jeden dva jazyky, spoustu let praxe v daném oboru a to i na pozicích, pro které jsou tyto požadavky absurdní a jsou i hodnocené kolikrát na minimální úrovni. Pochybuju, že někdo kdo bude umět aktivně dva jazyky a mít spoustu let praxe, půjde pracovat na poloviční úvazek jako účetní či asistent za 5 tis. měsíčně. Firmy totiž ani něvědí, co sami chtěji a potřebují, řídit lidské zdroje neumí. Jediný, kdo tyto věci dělá jsou převážně velké firmy podpořené zahraničním kapitálem a nadnárodní korporace. V česku totiž ještě stále panuje přesvědčení, že "manažerem může být každý". Jenže nemůže a dle toho to tu také vypadá.

0 0
možnosti
PO

parlost18

11. 6. 2011 11:42
...

Další věc, ve které se dle mého názoru je věta, abychom nevtloukali lidem do hlavy informace, které najdou v minutě na internetu. To je názor i mnoha studentů. Minulý rok jsme zadali studentům rešerši na dvě stránky na téma, který si student vybral. Většina studentů odevzdala příšernou práci z internetových zdrojů. Problémů bylo několik: naprosto nerozumněli tomu, co vyhledali; nebyly schopni posoudit kvalitu informace; vůbec si nevšimli některých rozporů ve svých pracech. Problém dnešní doby totiž kví v tom, že lidé si pletou pojmy informace a znalosti. Bez znalostí totiž nedokážeme interpretovat informace správně. A to je velmi důležité. Nezapomeňtě, že Internet je zasviněný celou řadou nesmyslů a kvalitních informací je zde opravdu velmi  málo. Je nutné do studentů dostat základní vědomosti a ty se právě nachází ve skriptech a knihách. Jak budou potom s těmi znalostmi pracovat, to už je na každé individualitě. Skripta nejsou nalívárna, ale odrazový můstek, základ.

0 0
možnosti
AT

Antonín, topič

11. 6. 2011 12:03
Re: ...

Zde zcela souhlasím. Je to jako s matematikou: ano, máme kalkulačky a počítače, ale pokud nám to vyplivne výsledek například že jablko váží 500 kg, tak nám selský rozum řekne, že je to blbost. - pokud ho ale máme.

0 0
možnosti
B

bbybonek

11. 6. 2011 11:36
Jakou školu a jaký obor

studovala ta vašw bakalářka?

0 0
možnosti
P

peena2

11. 6. 2011 22:19
Re: Jakou školu a jaký obor

Tipuji to na nějaký ten cestovní ruch, sociologiii, politologii nebo podobný nesmysl ....Rv

0 0
možnosti
PO

parlost18

11. 6. 2011 11:32
...

Teď k vaší poznámce, že student nemůže mít vlastní názor. U někoho to tak chodí. Jenže studenti i lidé obecně si to často pletou s vymýšlením volovin. Pokud student píše nějakou práci, svůj názor do ní zahrnout může - dokonce je i žádoucí. Ovšem musí jej porovnat s již poznaným a k tomu se vyjádřit a podpořit argumenty, proč si myslí, že to tak je. Tím prokáže, že zná základní věci z oboru, i to, že s těmi informacemi dokáže pracovat a přemýšlí nad nimi. Většina studentů totiž není vyhozena od zkoušky kvůli tomu, že má jiný pohled na věc, ale kvůli neznalosti - prostě si vymýšlí, protože vůbec nic neznají a tak vlastně svůj názor nedokážou podložit žádnými argumenty.

Takže logicky bakalářská práce má ukázat, co se naučili. Jenže to mohou samozřejmě rozvíjet a přijít s inovativním řešením. Odborník jistě kvalitu takového studenta pozná. Avšak přijít s ničím nepodloženými plky, aby člověk nemusel nic studovat - to umí každý. Stačí mrknout na internetové diskuse, kde má každý svůj názor.

0 0
možnosti
JD

Judge Dredd

12. 6. 2011 0:19
Re: ...

Jenomže to ho tady musí někdo naučit - 99,9% seminárek, semestrálek a ročníkových prací (pokud vůbec jsou) je kompilát bez osobního názoru. Mnohde ani osobní názor nechtějí - pouze vítězí i dokonce forma nad obsahem.

Potom, když to neumí, tak jak chcete, aby v bakalářce vyjádřili názor...

Právě i to dělení na bc. a mgr. stupeň má právě i tento smysl, protože třeba na právnických fakultách by jenom v mém oboru, na který se primárně zaměřuji, prošlo tak 1% lidí u závěrečné práce - hnus fialovej, kompilace z kompilace předžvýkané kompilace.RvRv

0 0
možnosti
PO

parlost18

11. 6. 2011 11:26
...

V principu s vámi souhlasím. Ovšem má to několik háčků. Ty leží především v našem přemýšlení. Nejprve je třeba přesvědčit firmy, aby se školami spolupracovali ve větší míře. Je třeba odstupňovat opravdu natvrdo bakalářské a magisterské studium a přesvědčit firmy, že bakalář není nedostudovaný inženýr, ale plnohodnotný vysokoškolák. Tomu je třeba přizpůsobit i náplň bakalářských oborů. Je třeba mezi sebou transparentně rok co rok porovnávat střední školy, aby rodiče a firmy věděli, kde má maturita jakou hodnotu. Je třeba, aby se do metodiky hodnocení univerzit opět začlenila kvalita výuky, protože z vlastní zkušenosti vím, že momentální pokyn je: "Serte na studenty a publikujte, publikujte a znovu publikujte, protože z tama jdou peníze."

0 0
možnosti
DC

Daniel Ch

11. 6. 2011 9:06
.

Pro začátek postačí neudělit akreditaci pochybným školám. Jenže to by se někomu nehodilo.

0 0
možnosti
MV3

maruširi vr. 3

11. 6. 2011 1:35
Tahle degradace

se započala zřejmě už v době, kdy jste Vy osobně pobýval v prostorách ZŠ za účelem získání vzdělání, jinak si totiž nedovedu vysvětlit ty hrubky, které ve svém výpotku nevalné hodnoty předvádíte - např ''děti by měli ovládat''. Fraška to tedy je, jenže trochu jinak, než jste měl na mysli, že? :-/

0 0
možnosti
MK

sarumánek

11. 6. 2011 10:29
Re: Tahle degradace

Hurá! Našel jste mu v blogu jednu hrubku, toť důvod autora ztrhat a znemožnit. Český člověk je vskutku neuvěřitelný tímto svým povrchním a negativistickým primitivismem.

0 0
možnosti
JK

Karoulec

10. 6. 2011 22:39
Ivane, prosímvás,

držte se svého kopyta.

0 0
možnosti
MK

sarumánek

11. 6. 2011 10:29
Re: Ivane, prosímvás,

Jasně - blogy by měli psát pouze profesionální blogaři. :-)

0 0
možnosti
ACKP

a co kaja pije?

10. 6. 2011 14:58
a proto tady platíme slovákům vš studia z daní

jenom v Brně na masaryčce jich je odhadem tak 20 % a školné neplatí Rv

0 0
možnosti
S

Stoura

10. 6. 2011 15:38
Re: a proto tady platíme slovákům vš studia z daní

Ona jich tu pak část zůstane. Zrovna tohle je velmi dobrý obchod.

0 0
možnosti
  • Počet článků 111
  • Celková karma 30,58
  • Průměrná čtenost 4962x
Hezký den, čím jsem byl, vším jsem byl rád, chudým dítětem, štastným otcem a dědou, šéfem Microsoftu, autorem 12 knih, investorem v televizním Dni D, poslancem, ministrem financí. 

 

 

 

Seznam rubrik