Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PH

Larrax

9. 6. 2011 12:47
Nová móda

Každý dnes kritizuje absolvetny škol. Vlastně ne každý, jen ti, kteří VŠ buď nemají nebo ji mají už hodně dlouho. Já jsem studoval před 15 lety a nedávno jsem dodělal další VŠ. Rozdíly nevidím. Tedy kromě obrovského množství informací, které dnes mají studenti k dispozici a dříve neměli.  To je pravděpodobně to, co dnes studentům významně zjednodušují studia a staří mazáci mají pocit, že se současní studenti flákají (typický generační spor). Na veřejné škole nás dokočilo cca 90%, teď na soukromé je to cca 50%. Zkouší to víc lidí, ale kdo na to nemá, skončí do 2 let. V komisích u státnic sedí zpravidla lidé nad 50 let (já tam měl dva prof. nad 60 let). Tito lidé rozhodují, zda student projde nebo ne, takže kvalita absolventů je v rukách "staré" generace. Takže prosím nekritizujte takto obecně všechny současné absolventy, jsou stejní jako byli za vašeho mládí.  A hlavně se nám nesnažte tvrdit, že v USA nebo GB by je od zkoušek vyhodili. Celý článek je jen kompilát otřepaných klišé.

0 0
možnosti
D

Dr_Britva

9. 6. 2011 12:59
Re: Nová móda

R^

0 0
možnosti
RP

radim36

9. 6. 2011 12:34
Autor bečí na cizím hrobě.

Naše školství je zhruba stejně dobré jako dříve. Jenom materiál, se kterým pracuje, je podstatně horší.

Ve výběrovém školství, nedá se nic dělat, byli ti studující v průměru mnohem inteligentnější, tudíž za mnohem kratší čas se naučili mnohem více a taky o tom naučeném mnohem více dokázali samostatně uvažovat. Podobně tomu bylo i v zaměstnání, rychle pochopili, co za znalosti a dovednosti potřebují a dokázali se je rychle doučit. a rychle je v práci začít používat.

Okamžikem rozšíření našeho školství z výběrového na masové musel systém začít zpracovávat podstatně nekvalitnější materiál , v krajním případě až ty všelijaké pologramoty, kteří dříve končili u manuálních prací.  A z hnoje zlato neuděláš. Tito lidi na naučení a pochopení učiva potřebují mnohonásobně víc času a stejně jejich vzdělání se i tak skládá jen z našprtaných fakt natlačených jim do hlavy.

0 0
možnosti
SL

samlos

9. 6. 2011 12:41
Re: Autor bečí na cizím hrobě.

Autor brečí na cizím hrobě, neb své dcery nepohřbil. A navíc  zdá se být filantropem, nikoli plačkou. Nyní je na nás, nepohřbít své děti, uznávám, že i já jsem u jednoho syna rezignoval na estetiku a kreativitu a výchovu jsem přenechal gameskám.

0 0
možnosti
MR

TrueRobos

9. 6. 2011 12:28
Nemám rád kontradikce

Takže ctěný pisatel tvrdí, že rodič má hnáti potomky od esemesek, emailů a facebooků ku knize, ale koncept vzdělávání se má změnit, protože je všechno na internetu? Tak to pozor, buď jedno a nebo druhé, buď schopnost práce se zdroji a nebo víra v neoblomnost pravdy wikipedie...

0 0
možnosti
SL

samlos

9. 6. 2011 12:44
Re: Nemám rád kontradikce

Podivný závěr, jedno nebo druhé. Informace na netu jsou v pořádku, jen je někdy potíž s jejich ověřováním, ale knihu při rozvoji fantazie a jako nástroj kreativity a prostředek výuky estetiky asi nenahradíš.

Informace na netu nejsou hry a facebook.

0 0
možnosti
AT

Antonín, topič

9. 6. 2011 12:20
Nějak netuším,

jak se dá v bakalářské práci prezentovat, co namemoroval student strojírenství. Jo, v humanitních vědách, tam to možná platí. Vlastní názor mít můžete, není-li to naprostá kravina, s tou vás asi projít nenechají.

--

Pěkné požadavky autor má - co on sám udělal pro jejich prosazení?

0 0
možnosti
PK

zadluzenicz

9. 6. 2011 13:52
Re: Nějak netuším,

Autor je, pokud vím, politik jedné malé neparlamentní strany.

0 0
možnosti
JV

Pinkkk

9. 6. 2011 12:19
MBA

Přeloženo: Mladý, Blbý, Arogantní

0 0
možnosti
AT

Antonín, topič

9. 6. 2011 12:25
---

JJ, dělníci mají v tomto směru fantazii bezbřehou. Dokud jim nedojdou šroubky, to si sednou na zem a zakryjí si oči rukama a pomalu se kývají.

0 0
možnosti
AP

33andy

9. 6. 2011 12:16
Mluvíte mi

(píšete) z duše. Děkuji Andy Pálová.R^

0 0
možnosti
AP

33andy

9. 6. 2011 12:16
Mluvíte mi

0 0
možnosti
IV

Hell2

9. 6. 2011 12:00
Školství je nemocné, je špatný systém

V podstatě má autor pravdu. Až na jedno: státní maturity a snížení počtu škol nejsou zástupné problémy. Školství se po 20 letech inovací podařilo dokonale rozvrátit. Školy jsou placeny ne podle kvality, ale podle počtu žáků. A tak berou na maturitní obory i studenty, kteří by se před 20 lety měli problém dostat i na normální učňák. I s pětkami. Jaká potom musí být úroveň maturity, aby i žáci na pokraji retardace prošli, je jasné. A o studenty bojují i vysoké školy. Výsledkem je, že 95% 18tiletých má maturitu a z nich 65% odchází na vysoké školy. Takové procento lidí nemá intelektuální předpoklady k úspěšnému zvládnutí studia. Takže se opět snižují nároky. Kam to povede? Vždyť to všichni vidíme. V mezinárodních  testech jdeme prudce dolů. Ještě nejsme na dně...  

0 0
možnosti
MP

MAXIMUS PERMAGNUS

9. 6. 2011 12:08
Re: Školství je nemocné, je špatný systém

přesně - v tomto roce můžeme konstatovat,že skutečnou matutiru má nécelých 10% z tzv. středoškoláků - prostě těch,co si zvolili tzv. těžší stupeň. O tzv. lehčím stupni maturity nemá smysl hovořit - je to pouze trapný test.

Maturita musí být jenom jedna a BEZ PŘÍVLASTKU !

0 0
možnosti
B

brooklin

9. 6. 2011 12:00
Souhlasil bych až na jedno...

Souhlasil bych až na ten internet. Dnes na internet píše každý blbec a najít skutečně relevantní, odzdrojovanou informaci, které se dá věřit je někdy poměrně velký problém. Každý se na netu může podepsat jako doktor, inženýr, učitel nebo vědec. Nedávno jsem dokončil bakalářskou práci a kdybych se tam v literatuře odkázal  třeba na tolik opěvovanou wikipedii, tak jsem na chodbě za 5 minut...stejně jako Vaše dcera v Anglii. Jinak ale se vším ostatním souhlasím.R^

0 0
možnosti
MN

locom

9. 6. 2011 12:13
Re: Souhlasil bych až na jedno...

Ja myslim, ze prave na to autor narazel. Na internetu se sice da opravdu najit spousta informaci, ale rozvinout u lidi schopnost informace roztridit a zpracovat ... cili vybrat si to, co potrebuji k dane veci. Kopirovani WIKI, nebo jakekoliv prvni informace, kterou na netu najdu je uplne stejne, jako bezmyslenkovite odkyvat pedagoguv pohled na vec ... a to je bohuzel to, co se na skolach ocekava.

0 0
možnosti
MP

MAXIMUS PERMAGNUS

9. 6. 2011 11:46
co se týče kvanta vstřebaných informací

je věc dle mého názoru komplikovanější.Někomu může připadat,že biflování se nějakých dat,názvů atd. je zbytečné,když se to přeci dá najít na netu.

Dle mého názoru je zde i druhý aspekt - kdo není schopen do sebe "natlačit" určité penzum informací,tak to svědčí  1. o jeho lenosti  2. o jeho mentální nedostatečnosti - obé diskvalifikuje z nějakého pořádnějšího studia. Nemluvě o tom,že když v kebuli nemám určité informace,tak s nimi nemohu operativně a tvůrčím způsobem pracovat.

Takže sorry - ale tzv. biflování svůj smysl má !

Jinak souhlasím s tím,že současné školy ve velké míře produkují neupotřebitelné nedouky ...

0 0
možnosti
JD

Judge Dredd

9. 6. 2011 11:48
Re: co se týče kvanta vstřebaných informací

Souhlas, ale jsme tady u té míry biflování - zatímco by se za standard ve světě dalo považovat dejme tomu )vyjádřeno matematicky) 100, tak u nás požadují nejméně 200...

O tom to je.

0 0
možnosti
  • Počet článků 111
  • Celková karma 30,58
  • Průměrná čtenost 4962x
Hezký den, čím jsem byl, vším jsem byl rád, chudým dítětem, štastným otcem a dědou, šéfem Microsoftu, autorem 12 knih, investorem v televizním Dni D, poslancem, ministrem financí. 

 

 

 

Seznam rubrik