Diskuse
Vzdělání jako investice.
Děkujeme za pochopení.
e^ipi=-1
Názor studenta
Neprostestovalo se proti školnému či reformám obecně, ale proti:
1) Nutnosti studentů vzít si půjčku. Problém je ten, že na tom vydělají banky. Pokud to student nezaplatí, nedostane se na daný násobek průměrného platu, pochybuji, že půjčka bude odpuštěna, tedy zaplatí to stát, tedy opět daňoví poplatníci či v horším případě přijde exekuce.
2) Při cca 400k studentech státních škol a školném např. 20k za rok to máme jen za bakaláře cca 24mld kč, což pro banky vytvoří pěkný zisk. Že by další korupce? Proč to nepůjčí bezúročně (jen s inflací) stát? Nebylo by potřeba mezičlánku, jenž se chce pouze a jen přiživit.
3) Bude-li školné jak na státních, tak soukromých VŠ, soukromé VŠ mohou žalovat stát za diskriminaci, že nedostávají též dotace. Nikde to není v reformě ošetřeno.
Paroubkova želvička
Re: Názor studenta
Jste se zbláznil nebo co??? Proč by proboha studentům na školné půjčoval stát - rozuměj my všichni daňoví poplatníci??? Nežiješ za socialismu, studentíku!!!
0ms
Nemyslím si, že máte pravdu
Autore, velmi si Vás vážím a respektuji Vás, ale píšete-li, že účast na rozhodování nemůže být odňata těm, co platí, mýlíte se. Může a měla by. Jde o standardní mechanismus vyspělé demokracie a říká se mu "brzdy moci". Stejně jako účast na rozhodování soudu může a měla by být odňata jiným složkám státní moci, byť tyto složky jsoud platí, tak i v případě vysokoškolského vzdělání by rozhodování mělo být nezávislé. Byť se nám někdy toto rozhodování může (oprávněně) zdát nepříliš šťastné, není správnou cestou toto rozhodování předat státu a vytvářet tak další vrstvu názorové hegemonie - tedy potlačovat různorodost v rozhodování jednotlivých škol.
0ms
Re: Nemyslím si, že máte pravdu
Obzvláště mě pak mrzí, že i Vy se ve Vašem článku necháváte strhnout masou a většinu článku věnujete školnému, když drtivá většina studentů problematiku školného považuje za velmi jen za malý zlomek celkové nespokojenosti s reformou a i tohoto zlomku spíše protestují proti formě než proti samotné idei.
fryč
A kdy
vyhlásit bod nula? Co ti co studovali za peníze těch co nestudovali? Jak k tomu přijdou ti co platili druhým a teď budou platit svým dětem? Jak má nemajetný, bez příjmu nést nějakou investici za vdělání?
vvesely
Re: A kdy
Nemajetný, bez příjmu nemůže studovat ! Tak to prostě je. Musí si zajisti příjem.
basata
Pravda v kostce...
Vysoká škola stejně jako střední jsou takové velké autoškoly,umožní Vám udělat papíry,ostatní se musíte naučit v praxi a životě...
vvesely
Studenti, kde jste ?
To jsem zvědav kolik studentů - naší budoucí elity - dokáže vznést pádný protinázor, či obhájit protesty. Hádám žádný. Je lepší se schovat za masu, vykřičet se, nažvanit něco ochudobě, svobodě a potom jít na diskotéku se stokorunovým vstupným, zapálit si Marlbora za 100.- Kč, dát si několik drinků, zaplatit útratu a jít v alkoholovém opojení domů. A řekněte mi, kde potom student peníze na studium má brát ? Pozn.: příspěvek jsem napsal s vědomím, že ne všichni studenti jsou takoví.
mMANGO
Re: Studenti, kde jste ?
všichni pracující sponzorují studia ze svých daní.Tak by to mělo být,čím vzdělanější občané, tím lépe se společnosti povede, stát při výběru daní z jejich vyšších výplat také nebude škodný. Ale..ale je tu problém ve spoustě slabomyslných, zbytečných a nekvalitních škol, které odmítám dotovat v podobě š kolného.Když se školné zavede,špatné školy v současném poč tu zůstanou, jde jim jenom o peníze a ne o kvalitní vzdělání, protože ministerstvo školství v čele s hňupem akorát řeší,jestli mají žáci jíst polévky,délka přestávek apod.A že by měli v akademických radách zasedat lidi typu Benda,Němcová,Kubera,ten z divadla tuším Topfer, tzajímavá myšlenka
FLOGYN
Pár argumentů k úvaze
1)Sledujeme-li kvalitu polit. reprezentace je způsobilá zasahovat p o z i t i v n ě do čehokoli? Ne.
2)Jak vypadá priorita vzdělání v poměru ke státům EU (% na vzdělání z HDP)? Velmi špatně
3)Pokud vnímáme vzdělání jen jako osobní investici proč nemít školné i na středních školách či ZŠ?
4) Víte jak markantní rozdíl je např. v zaměstnanosti osob s nižším a vyšším vzděláním? Viz ČSÚ - značný
5) Zná někdo lepší způsob jak prospět perspektivě této země, než vzdělat mládež? 6) Může mládež za to, že vznikly destíky škol s cílem zisku a nastala degradace?
Paroubkova želvička
Re: Pár argumentů k úvaze
Politická representace samozřejmě do ničeho pozitivně zasahovat nemůže. Zato anonymní experti na blogu idnes ví zcela přesně jak vyřešit i ten nejzapeklitější problém. Máme takové politiiky, jaké si zvolíme. A pokud i takoví FLOGYNOVÉ mají volební právo, není se kvalitě politiků co divit!
PavMil
Pointa
Autor nám zde převyprávěl mnohokrát zmiňované skutečnosti po jejichž přečtení není jasné co je pointou výše uvedeného. Proč tolik pisatelů má potřebu ztrácet čas tvorbou balastu?
aljavX
v podstatě s autorem souhlasím, jen
se obávám že ten "tlak na kvalitu školy", který by měl v případě školného vzniknout, je utopie. Podstatné části studentů, neli většině, jde pouze o t omít v CV - vdělání VŠ. A o kvalitu jim nejde. Obzvláště na ekonomkách.
A i dnes přece máme soukr VŠ, a neslyšel jsme o tom, že by tam studenti "demonstrovali", za kvalitnější výuku, a naopak slyším že soukromé VŠ jsou ještě méně kvalitnější než státní, a to výrazně.
praveverka
Re: v podstatě s autorem souhlasím, jen
Student si většinou stěžuje, že toho má hodně. A jestli bude po zavedení školného moci "reklamovat", tak si rozhodně neřekne o víc učiva ale naopak.
nejchytrejsi
treskyplesky
jakejkoliv navrh "reforem" vod soucasnejch politiku je snaha bud po vyssi moci nebo uctu dotycnejch, zadny vyssi principy tam nejdou cekat, tudiz debatovat vo tom jestli skolny ano/ne je mrhani casu
- Počet článků 111
- Celková karma 30,43
- Průměrná čtenost 4962x