Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PZ

0xf

1. 3. 2012 12:41
muj recept je jedoduchy

snizit pocet vs... protoze nemame ucitelskou kvalitu na to aby byla v kazdem meste... Zavest skolne a zvednout latku pro prijeti a u nekterych oboru dat i na mozne reference z pracovniho procesu. Propojit vice skoly z trznim segmentem tak aby se tam ucitele i studenti mohli realizovat jak odborne tak financne. Zrusit gymnazia a jejich kvalitu prenest na standartni oborove stredni skoly. (aby si studenti na ty vs mohli vydelat, ziskat treba reference) Zmenit system stypendii na VS. VS ma by podle me vysoce profesionalni ustav kde neni misto pro takove to studentstvi v dnesni podobe. Na to staci stredni skoly... a neni hamba byt vyucenej nebo stredoskolsky vzdelanej...

3 0
možnosti
AJ

aljavX

1. 3. 2012 13:24
Re: muj recept je jedoduchy

stipendií nebo stypendií ? ;-)

0 0
možnosti
OS

ondra slanina

1. 3. 2012 12:40
Pane Pilný, to nemyslíte vážně,

tohle je už poněkolikáté, co se vyjadřujete k tématu vysokého školství a pokaždé je vidět, jak zoufale málo (záměrně?) o celé problematice víte a jak zkreslené informace předáváte lidem. Vzhledem k tomu, že jste intelektuál a manažer s řadou zkušeností obávám se, že si tady jen přihříváte polívčičku k vlastním zájmům. V televizi jste navíc propagoval své kurzy v rámci reality show Den D. Bavíte se o idejích, ale zcela přehlížíte podstatu věci. Možná, že pár zoufalců demonstrovalo proti školnému, ale většina z nich demonstrovala proti něčemu jinému a to ve vašem blogu naprosto chybí. Co takhle pozemky v centru Prahy? Doufám, že se neobjevíte někde na kandidátce nějaké ,,reformní" politické strany, kde byste šel reformovat školství.

6 0
možnosti
AJ

aljavX

1. 3. 2012 13:25
Re: Pane Pilný, to nemyslíte vážně,

80-90% zoufalců demonstrovalo proti školnému, ale nikdo z nich to nahlas nepřizná !

1 0
možnosti
IH

kesouf1

1. 3. 2012 12:16
dovětek

zábavná je rovněž myšlenka autora, že pokud se bude platit školné vytvoří to tlak na učitele ... docela zábavná představa v našich poměrech, s našimi povahovými vlastnostmi, s tím , jak češi umí se vším vydrbat a obejít zprava, zdola, seshora...opět pocit, že o tom autor někde slyšel, četl nebo viděl nějaký holywodský film. podle mého je tohle zrovna věc, která se nedá uměle naroubovat do českého prostředí a bude to trvat sto let , než něčeho podobného dosáhneme

0 0
možnosti
PZ

0xf

1. 3. 2012 12:32
Re: dovětek

ano v jistem smylu ma pravdu to je to proc jsem odesel z vs... kdyz jsem nezaplatil skolne ale zaplatil ho stat nemohl jsem nikde reklamovat kvalitu vyuky... (ps: sel jsem do skoly z produkcniho prostredi kde jsem dosahl nejakych mensich uspechu... ne ze skoly)... Kdybych platil skolne tak reknu ok vy mi davate za tuto cenu malo sbalil penize a sel... a skla by prisla o penize... kdyz davate svoje tak je jasne ze za ty svoje chcete info ktere vam pomuze to svoje + dalsi vydelat...

0 0
možnosti
PR

pan Rosomak

1. 3. 2012 12:09
ocekaval bych

za absolvent CVUT si umi spocitat ze skolne je pro stat va skutecnosti ztratove....zrejme za vas CVUT stalo za min nez dnesni plzenska prava....kombinace uroku a stipendii pro nadane a soc. slabe totiz vyjde draz nez co se na skolnem usetri

0 0
možnosti
KSŠS

každý svého štěstí strůjce

1. 3. 2012 12:12
Re: ocekaval bych

to bych rád viděl tu kalkulaci

0 0
možnosti
IH

kesouf1

1. 3. 2012 12:02
autor

je trochu zmatený a plete hrušky s jabkami - můj osobní pocit je ten, že by rád "investoval" svůj volný čas do nějaké instituce se zaručeným financovaním a zatím neví jak na to, proto zde tlachá o věcech, kterým sám nerozumí. co mě k tomuto názoru vede - ten oslavný poslední odstaveček, kde především oslavuje sám sebe, taková malá domů, která snad někoho dojme... že dotyčný pán radil v nějakém trapném pořadu jenom svědčí o tom, jak se snaží zviditelnit. a teď o meritu věci - o školném jenom tolik, že v evropě je 1/3 zemi , kde školné existuje, stejný počet kde je v nějaké jiné skryté podobě a třetina , kde školné není. v rakousku např. školné zavedli a následně zrušili po třech letech. školné samo o sobě není samospása a není zárukou ničeho - natož proboha kvality vš. školné u nás nebylo a nemá tradici, nejsme američané ani angličané a mám obavy, že se školným se kvalita absolventů ještě zhorší. důkazem toho je 45 soukromých vš a jejich absolventi

2 0
možnosti
P

praveverka

1. 3. 2012 12:14
Re: autor

R^

0 0
možnosti
LV

baloun

1. 3. 2012 11:55
Tentokrát s vámi

naprosto souhlasím. KarmaR^

1 0
možnosti
MB

MacX

1. 3. 2012 11:53
Neurazte se, ale...

Myslím, že jste typickou ukázkou českého manažera. Rozhled nic moc, ale zato autoritativní výroky bez argumentace. "Vzdělání není právo" - po 250 letech od tereziánských reforem skutečně kuriozní výrok. Možná jste chtěl napsat, že vš vzdělání není právem, ale to by chtělo nějak zdůvodnit, ne sdělit jako podřízeným na poradě. Ve podobném smyslu, jako vzdělání, je totiž investicí cokoliv, co slouží veřejnému prospěchu - zdravotnictví, justice, policie, armáda. Kejkle s definicemi statků apod. jsou spíš scholastika.

"Diskuse o principu spoluúčasti každého studenta je však zcela absurdní." To je typický klausismus. Diskuze o spoluúčasti na vš vzdělání se vede po staletí, obvykle v neprospěch školného, Označit podobnou debatu za "absurdní" je argumentační vandalismus.

"Budeme dále pokračovat v demonstracích na odstranění matematiky?" Vede se tady někde vážně míněná debata na odstranění matematiky? No comment.

8 0
možnosti
MB

MacX

1. 3. 2012 11:59
Re: Neurazte se, ale...

"Účast na rozhodování v akademické sféře nemůže být odňata těm, kteří ji

platí, tedy zástupcům státu. Je nerozumné, aby byla účast odpírána zástupcům ekonomiky a průmyslu. Může vést a vede k výrobě lidí, kteří neseženou zaměstnání!" Když pominu nelogickou vazbu, tak problém není v obecné účasti lidí od státu a byznysu, ale v politicko-mafiozním klíči, který bude toto obsazování řidit, stejně jako se tomu děje v ostatních státem řízených institucích. Tito lidé nebudou mít za úkol školy řídit, ale pomocí zakázek z nich vyvádět peníze, podobně jako se tomu děje v Lesích ČR nebo v Pozemkovém fondu. Netušit, odkud vítr opět vane, vyžaduje mimořádnou míru slepoty. Dokud ty elity nebudou fungovat nekorupčně, tak další otevírání prostoru pro vysávání veřejných zdrojů je zločinem.

5 0
možnosti
MM

mimi28

1. 3. 2012 11:52
velkohubé manažerské kecy

Ach jo, zase jeden, co si myslí, že když za něco zaplatí, tak, že dostane něco lepšího....  Ve svém blogu nepřímo navádíte k nezaměstnávání nezletilých (14 letých) a pokud byste je zaměstnal na černo... tak k tomu bude ještě daňový únik... Až všechny úspory vyhodíte oknem, za 21 tis hrubého budete platit hypo za usmolených 38 m2, ženu se dvěma dětma na mateřské...  až si vaše děti budou platit studentský život sami... včetně kolejí... a jídla i cest... tak se můžeme bavit o školném...:-P

0 0
možnosti
P

prying

1. 3. 2012 12:02
Re: velkohubé manažerské kecy

Já si myslím, že když za něco zaplatím, tak to bude lepší, než když to dostanu zadarmo.

0 0
možnosti
S

stastu

1. 3. 2012 11:51
Lidi Vy už máte místo mozku zmuchlanou tisícikorunu

Žijete v uzavřené krabici a peníze Vám určují rozměr, kam dohlédnete. Zaklínáte se jimi a pokládáte za přirozený rozvoj člověka uvrtat ho do krysího závodu. Vzdělání je investice, to máte pravdu, ale je to investice celé společnosti do vědy, do pokroku. Nikdo nemůže říct, který mozek nás posune dál a je lepší pro lidstvo. Vy ihned předpokládáte, že to je ten, který dokáže vydělat ty vaše smradlavé prachy, zabezpečit sebe a vy už se nemusíte o něj starat , protože už Vám od něj tečou přes úvěry prachy do kasičky. Kdyby Tesla neměl svého sponzora v podobě hodného a bohatého tatínka, tak bychom s tou Vaší teorií byli ještě sto let za opicemi. Nebyl to jediný génius doby a hlavně jsou i v dnešní době. Je obdivuhodné, když se o sebe někdo dokáže postarat sám a jistě to bude mít v životě jednodušší, ale paradoxně povětšinou ti největší mozky nejsou stvořeny pro Váš krysí závod. Vzdělání by měla být investice do budoucnosti nás všech a nikoli ekonomický ukazatel spotřebitele.

6 0
možnosti
RK

Renatus Karmín

1. 3. 2012 13:21
Re: Lidi Vy už máte místo mozku zmuchlanou tisícikorunu

To jako, že by nestudující většina měla sponzorovat studující menšinu, aby se ta pak po nich mohla za trojnásobný plat v zaměstnání vozit pro jejich vlastní blaho?

0 0
možnosti
TJ

vioš

1. 3. 2012 11:48
nejchytřejší lidé na světě = ekonomové

Nejvtipnější jsou argumenty zastánců školného, že zpoplatnění a zdražování pomůže sociálně slabým. No to je gool.;-D Mít na krku dluh jak bič nebo makat při studiu kdovíkde kdovíkdy, jen aby  vůbec mohli chodit do školy. Rv

0 0
možnosti
P

prying

1. 3. 2012 12:06
Re: nejchytřejší lidé na světě = ekonomové

Proč by se studující nemohl zadlužit? Až vystuduje, najde si pěkně placenou práci a dluh splatí. Jediné na co jsem v diskuzích nenarazil, pobídka pomocí prospěchových stipendii. To by mohl být velmi účinný nástroj.:-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 111
  • Celková karma 30,43
  • Průměrná čtenost 4962x
Hezký den, čím jsem byl, vším jsem byl rád, chudým dítětem, štastným otcem a dědou, šéfem Microsoftu, autorem 12 knih, investorem v televizním Dni D, poslancem, ministrem financí. 

 

 

 

Seznam rubrik